fredag 25 december 2009

Många fina julklappar!

Då var julafton över, och hade en otroligt trevlig afton! Det började med att jag åkte och hämtade Morfar, då jag hade hämtat han så skulle vi käka rätt så snabbt. Julmat måste ju vara
bland det godaste som finns! Även om en del av det är vanlig vardagsmat men ändå!:) Efter maten så väntade Kalle Anka och hans vänner på tv, även om Kalle är lite av ett barnprogram så satt vi alla framför tv:n:) Hela tiden som vi satt och såg tv så hördes det ett ljud från Cornelia, ett ljud som jag känner igen, "När kommer tomten?!" :)




Tillslut så kom tomten och delade ut lite paket. barnen lös upp som solar då de fick sina paket och ville börja öppna dem lika fort som jag blinkar!:) Då tomten gått hade vi vår egen julklapps utdelning av de julklappar som var under granen vilket var en del! Sen börjades det öppna, blev jättenöjd med mina klappar måste jag säga, fick en ordentlig vinterjacka av mor o far, hur bra som helst! Sen fick jag en resenecessär av min bror Andreas och hans fru Irene och deras flickor Ellen o Ida, fick även liten necessär av Denise också så nu har jag necessärer i alla fall:) Sen fick jag en massa smink grejer från Denise också, jättefint. Sen fick jag en jättefin tunika av Pierres mor och hennes karl, och en tröja av Cornelia o Oliver, fick även en bok av Denise, en parfym av mamma o pappa. Fick även supersnygg klänning av Pierre! (hade provat ut den och så redan):) Vi tyckte att det var lika bra då storlekar varierar rätt så mycket:)

Pierre fick en skjorta och en slips av mig, jättefin:) Den klänningen blir nog att ha på Nyår, den var superfin, tack Pierre för den;)

Oliver och Cornelia verkade oerhört nöjda med sina julklappar de lekta hur mycket som hest med dem. Oliver fick en skoter som han lekte hur mycket som helst med, och så had ehan fått ett leksakssvärd som han sprang runt och tog fast tjuvar med, även Cornelia använde det.
Kan fortsätta vad jag fick men i det stora hela så blev jag oerhört nöjd med mina klappar! Efter det så satt vi bara ett tag och pratade innan det var dags för julgröt, så himla gött det var! Vi gick ut o gick en sväng med Patrik o Lindas hund Tiger, fick chans att testa min nya jacka, den funkade hur bra som helst! Då vi kom in så satte vi oss i soffan en stund sedan blev det kaffe och kaka och lite sällskapsspel. Även om jag passade på kaffet sålänge och tog mjölk och kaka iställlet:) Och vad vi spelade spel alltså, ett å samma spel hela tiden. Det var rätt kul, man vann några omgångar. Jag å mamma var i samma lag först då vann vi en gång sen så vann ajg och Linda en gång oxå!:) Vi spelade rätt så länge, fram tills Patrik o Linda skulle hem och Morfar blev rätt så trött också, då var nog klockan strax före 01.00! Då kan man säga att i alla fall ajg var rätt så seg i huvudet:D Blev att stöka bort lite sen så satt jag mig i mitt rum och tittade på lite film då de andra gick och la sig, såg några komediserier, en bit av Rambo III och tillslut Dödligt vapen 4, Pierre ringde en snabb sväng innan han skulle sova så då fick jag prata ens tund med han också;) Såg filmen en stund till sen så var det dags att sova, somnade ganska fort då jag stängt av tv:n. Det var min julaftons sammanfattning:)

Tack alla återigen för Julklapparna, jag är jättenöjd!

3 kommentarer:

  1. jag tror jag vet vilken kjol du snackar om nu med ränder från gina jag såg en så jag var dit i dag, hihi. Ville ha den men jag kände att jag aldrig kommer att använda den så det var lika bra att skippa den. Men klänningen ska jag behålla wihoooo är toknöjd.

    SvaraRadera
  2. Kjol? Du har letat efter en kjol på gina också? Jag vet att du köpt en klänning, du tar med den till göteborg så jag får se den hoppas jag?:) Dags att bege sig nu, syns och hörs snart:)

    SvaraRadera
  3. nu kom jag på vad du menade med kjol, den jag skulle ha på julafton? Du ve tnog vilken ajg menar annars får ajg visa den sen:)

    SvaraRadera