söndag 27 december 2009

Då var väskorna packade för avfärd


Lugn dag har det varit idag, blev rätt så lugnt igår också, åkte förbi Ewe och hämtade upp henne, sen parkerade vi bilen och gick sedan in till stan hade några ärenden, plus att mellandagsrean drog igång så tänkte se om man hittade nåt:) Blev litegrann, inte så mycket blir nog mer då jag kommer hem till Göteborg skulle jag tro:) I alla fall då vi gått på stan ett atg så begav vi oss tillbaka till bilen för att köra och köpa litekäk åt mig..slutade med skrovmål:D Sen körde jag hem ewe, själv åkte jag och parkerade bilen. Väl hemma hos Ewe så blev det att äta sen byta julklappar. Hade köpt en dessert recept bok till Ewe.


Fick en julugnshandske och en rätt rolig skylt som man ska ha på toalettdörren, får se dock om det blir att hänga upp den eller bara ha den ståendes någonstams bara för skojs skull:D


Idag har det som sagt varit lugnt, har packat, packat och packat. ja just det ja jag har sett film och käkat och duschat också:) Men annars har det varit lugnt. Tåget ska gå 18.47 från Jörn, på grund av det aldrig slutar snöa här, har snöat för fullt hela dagen! Ser ut som en dimma ute, lapphandskar snöar det. Det blir i alla fall att åka lite tidigare än beräknat på grund av vädret, bättre att vara i god tid och sitta och vänta än att måsta stressa till tåget!:) Så vad kan man göra på tåget då? Blir väl att lyssna talbok i Mp3n som jag lånat av pappa, läsa en bok som jag köpte som kan vara bra. Eller så finns ju alltid telefonen att prata i, så det blir säkert att ringa några samtal innan det är dags att sova!:) Är framme på centralstationen i Göteborg ca kl. 11.00, får hoppas att det inte ska bli några förseningar bara! Där väntar min käre pojkvän som ska skjutsa mig hem, sen blir det nog att vila sig en stund innan det blir att dra igång igen innan vi ska till ett förhoppningsvis fullsatt Ullevi och se Frölunda- Färjestad, ska bli riktigt häftigt!:)

Tack allihopa häruppe i Norr förr en superbra och trevlig julhelg! Och även tack till allihopa för julklapparna, de häruppe i Norrland såväl som de nere i Göteborg, är supernöjd!:)

1 kommentar:

  1. ser ut ungefär som alla väskor som jag har pakat i dag också. Tror det är smartare att jag har ett större handbagage än vad jag brukar så täckisarna får plats :D. See you soon, och får hoppas att planet inte är försenat allt för mycket. Kommer säkert att höras på telefon före du ser detta. Kram

    SvaraRadera