tisdag 22 december 2009

En fullspäckad helg:)

Fredag
Helgen som jag nämnt tidigare var fullspäckad, det blir så då man inte varit upp till Norr på väldigt länge, man ska träffa alla och helst samtidigt!:D Vi åkte till min bror Patrik och hans fru Linda, deras två barn och deras lille hund Tiger. Satt och pratade en stund innan det var dags för fika.



Oliver försöker häva sig upp, men slutade med att han bara hängde där. Inte lätt det där, testade även jag men gick inte det var rätt så svårt, har tyvärr ingen bild på detta:D Patrik och Oliver vid köksbordet, blev pepparkakor och bullar. Oliver sjöng även några roliga sånger som fick oss alla att skratta, jag tror till och med att Oliver själv skrattade!:D Jag och ungarna satt och såg lite tv i soffan också. Det var hur roligt som helst att få träffa alla igen! Fick skratta en hel del! Efter att ha sagt godnatt till ungarna och sett på spåret så begav vi oss hem till mor och far, blev att se en av de nyaste Wallander filmerna, vilken det var kom jag inte ihåg. Gick väl och la mig kring 1 tiden, var inte jättetrött men skulle iväg rätt tidigt på lördag.

Lördag


Jag och mamma skulle iväg till stan, jag skulle få prova ut en julklapp, är så svårt att veta storlekar och sånt bättre att man får prova:) Sen var det ju överraskningsdagen Denise hade hittat på något som jag inte fick veta vad. Men på fredagen hade hon sagt lite vad jag skulle ha med mig och så och vad som skulle hända på ett ungefär. Då jag och mamma hade varit på stan så skjutsade hon förbi mig hos Denise, sen gick jag och Denise på stan ens tund innan vi gick hem till henne igen och skulle ha hemmaspa. Vi färgade ögonfransarna, vi hade fotbad och ansiktspeeling. Var väldigt trevligt. Sen var det middagsdags, vad serverades? Tacos, det fungerar alltid det är hur gott som helst!:)

Jag hade mina misstankar om att det skulle bli lite fest och sånt, jag visste att Ewe skulle komma förbi, men jag misstänkte även att det skulle komma fler, då Denise för sa sig lite då å då under kvällen:D Mina misstankar stämde, vi blev väl ungefär sju stycken. Några kompisar till Denise kom, som jag lärt känna via Denise.



Som sagt, hade jättetrevligt, efter en stunds festande så begav vi oss ut på Station 8 och skakade våra lurviga:) Fick träffa min kusin där också, Elin U rock!:) Haha!

Söndag

Söndagen blev ganska så lugn, blev en tuff lördag, eftersom vi var ut på lördagkväll så var Denise så snäll att jag fick låna en madrass hos henne att sova på, så vardagsrummet var mitt sovrum denna kväll/natt:)Vaknade kring halv 11, stökade undan lite och Mor kom och hämtade mig vid 12 tiden. Vi begv oss då ner till stan för att min kära mor skulle handla klart lite julklappar, efter en stund så var det fixat!:) Sen åkte vi hem till Mor och Far och slog in lite julklappar, pappa höll på att klä julgranen då vi kom hem, blev rätt fin tycker jag liten men fin:)Sen skulle min far iväg och vara tomte så jag hängde med som tomtenisse var rätt kul faktiskt:)

Såg rätt rolig ut:) Men lite roligt var det:)
Avslutade kvällen med ännu en Wallander film, de är rätt bra måste jag säga, har nog sett allihopa snart.

3 kommentarer:

  1. Ja men hur ska jag kunna hålla mig från att inte försäga mig, det var inte så lätt. Men det var den mest grymma fest jag har haft tror jag, även om vissa blev lite överförfriskade. Ingen nämnd.

    SvaraRadera
  2. Näe hjag vet att det är svårt, det kan jag hå¨lla med om:) Men återigen tack för alla julklappar:) De var jättefina! H´Ja jag tycker jag var en jättesöt tomte:D

    SvaraRadera