fredag 18 december 2009

Min resa till Norrland!

Då har man kommit upp till Norr. Gårdagen bestod av att gå en sväng på köpcentret nära oss och kolla på en julklapp till moí och titta på lite grejer som man eventuellt ska köpa under mellandagarna. Både jag och pierre hittade en del men som sagt får vänta tills efter jul. Då vi gått där en stund så skjutsade Pierre mig till Landvetter där det visade sig att planet var 40 minuter försenat!

Påväg till Landvetter, och lugn jag var snabb då jag tog bilden, han tittade inte bort från vägen många sekunder:) Tur man är en så duktig fotogaf!


Iaf, då vi kom dit så var planet försenat 40 minuter så det var bara att snällt sätta sig ned och vänta, som tur var hade jag trevligt sällskap i egenskap av min käre pojkvän. Så han köpte sig lite kaffe och jag köpte en rulltårta och en zingo på caféet på Landvetter. Jag gick och kollade lite då å då på monitorn och efter ett tag så hade förseningstiden minskat med 5 minuter! Jippie!:D Inte speciellt mycket att hurra för men vaddå, 5 minuter är ju 5 minuter ändå:)

Efter en stunds väntan så började vi sakta dra oss mot säkerhetskontrollen, då det stod "go to gate" på monitorn, Pierre följde mig dit så man fick säga hejdå;) Men visade sig senare att vi inte hade behövt ha så bråttom med det. För då jag kom upp till gaten så var den fullsmockad med folk! Visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen!:S Men efter många om och men så kom jag mig på planet, men vi lyfte inte förrän 17.05, alltså 55 minuter försenat! Blev då lite orolig att jag inte skulle hinna med planet som gick till Skellefteå från Arlanda. Flygvärdinnan sa att det planet skulle nog även det vara försenat i ch med att det var snökaos i sthlm.

Slutade med att jag och en till tjej från Skellefteå som också skulle hem över jul fick springa som tokar genom HELA terminal 4 för att hinna med planet. Vi fick verkligen testa vår kondition kan jag säga!:D Men men då vi väl kommit på planet så visade det sig att planet inte skulle kunna lyfta förrän planet blivit av isat, vilket är jätteviktigt! Så vi fick snällt sitta i planet och vänta. En timme senare ca 19.15 lyfte vi. Så vi var totalt en timme försenade, vilket egentligen inte är så jättemycet men man var helt slut efter att ha måsta stressat som en gnu för att hinna med det. Så jag var rätt trött då vi tillslut lanade i Skellefteå. Somnade dock en liten stund på planet så en liten vilostund fick jag ändå:)
Så gick min resa upp hit till Norr till, mer besvärlig än väntat, men vad gör man då man tyvärr inte kan styra vädret?:S Men var en rolig resa trots det, fick skratta en hel del!

2 kommentarer:

  1. tycker jag känner igen denna tapet, kan det var på Landvetter?? Tack för en underbar dag och kväll gumman!! Puss

    SvaraRadera
  2. Yes från Landvetter är den:D Hur kunde du veta detta??:D Detsamma, hade jättetrevligt, även om man var lagom seg idag:S puss å kram!

    SvaraRadera